www.babybrabbels.be www.babybrabbels.be
Kom ons nieuw forum bezoeken op www.babybrabbels.be
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stephanie
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.babybrabbels.be -> Juli 2009
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stephaniekeuh
pasgeborene
pasgeborene


Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 1484
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: 17-03-2009 11:56:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik zit in week 21, blij dat we toch al ietsie-pietsie over de helft zitten Smile Smile

we weten sinds vorige week het geslacht van ons beebje, jaja, een smurfin en ook de naam heeft zijn doorslag gekregen. we zaten in de auto, reden de parking van het ziekenhuis af en boem; ik zei een naam en mijn ventje was ook direct in de wolken Smile Smile

nu we het geslacht weten, begin ik al wat rond te neuzen op Liezje haar geboortedichtjes site Smile maar denk dat ik haar hulp zal nodig hebben hoor Wink

leuk, leuk, leuk Smile Smile Smile

door dit toffe forum met leuke mama's en leuke raadgevers, heb ik het besluit genomen ons kleine beebje borstvoeding te geven Smile mijn ventje staat volledig achter mij en zal me hierin ook zoveel als hij kan steunen Smile
_________________


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Vke
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Sep 2008
Berichten: 2418
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 17-03-2009 12:36:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja tgaat snel hé. noges zover en u meisje ligt al in u armen.
Super dat ge BV gaat geven, en lukt het toch niet zo goed of ligt het u nie, kunt ge gewoon FV geven hé.

Ochja, als ge het moeilijk vind om mensen weg te sturen (bezoek als ge thuis zijt dan) kunt ge ook altijd een flesje gekolft in de frigo stellen altijd. het mag 5dagen in de frigo bewaart worden.
Sommige vriendinnen vinden het ook maar normaal dat ik BV geef waar ze bijzitten, en als ik weet dat die komen, heb ik zeker een flesje gekolft.
Maar nu probeer ik altijd een flesje klaar te hebben.
_________________

the greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stephaniekeuh
pasgeborene
pasgeborene


Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 1484
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: 17-03-2009 17:10:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Vke schreef:
Ja tgaat snel hé. noges zover en u meisje ligt al in u armen.
Super dat ge BV gaat geven, en lukt het toch niet zo goed of ligt het u nie, kunt ge gewoon FV geven hé.

Ochja, als ge het moeilijk vind om mensen weg te sturen (bezoek als ge thuis zijt dan) kunt ge ook altijd een flesje gekolft in de frigo stellen altijd. het mag 5dagen in de frigo bewaart worden.
Sommige vriendinnen vinden het ook maar normaal dat ik BV geef waar ze bijzitten, en als ik weet dat die komen, heb ik zeker een flesje gekolft.
Maar nu probeer ik altijd een flesje klaar te hebben.


ja, das inderdaad een goed idee, maar die toestellen vind ik zo duur in aankoop Sad als je dan maar heel kort BV geeft, dan staat het daar.
nog een vraagje, als je dan gekolft hebt, "ontploffen" ze dan niet bijna nadien, door een stimulans van het afkolftoestel?
en nog een vraagjeaan de BV'ers Smile hoe controleerde jullie of je beebje genoeg had gedronken? ik hoorde daar in den tijd van niels spreken over wegen na de voeding of zo? maar hoeveel moeten ze dan bijgekomen zijn? daar maak ik me wel wat zorgen over, je weet niet hoeveel ze drinken he
_________________


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Leentjeuuh_vv
foetus
foetus


Geregistreerd op: 15 Sep 2008
Berichten: 743

BerichtGeplaatst: 17-03-2009 17:58:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Normaal mag een beebje niet meer dan 10% van zijn gewicht verliezen na de geboorte. Bv je spruit weegt bij aankomst 3410 gram, dwz dat zij niet meer dan 341gram mag verliezen (in het ziekenhuis, ze moet al terug bijkomen voor ze naar huis mag).

Dat wegen is helemaal niet nodig, behalve als je beebje in daggewicht te weinig bijkomt of als je zelf eens het gevoel hebt oei heeft die wel gedronken? Dan weeg je beebje eens voor en na de voeding en zie je het verschil. Hoeveel dat precies moet zijn weet ik niet, denk dat het beetje hetzelfde is als met FV op die leeftijd moet zij bv 45ml drinken wat ongeveer overeenkomt met 45gram?

Hopelijk helpt het je wat. Een mooi boek is http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.draagdoek.nl/images/product_images/product_image_2522.jpg&imgrefurl=http://www.draagdoek.nl/borstvoeding-p30452.html&usg=__SnZ1m1NoCP0OeVHPhzwKUqi15Xk=&h=182&w=120&sz=7&hl=nl&start=37&um=1&tbnid=n0h1BBPnv5tHMM:&tbnh=101&tbnw=67&prev=/images%3Fq%3Dboek%2Bborstvoeding%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1

Op school kregen we dit boek http://www.kwaliteitszorgborstvoeding.nl/deelname.html
maar dit vond ik niet zo goed.
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stephaniekeuh
pasgeborene
pasgeborene


Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 1484
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: 18-03-2009 00:19:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Leentjeuuh_vv schreef:
Normaal mag een beebje niet meer dan 10% van zijn gewicht verliezen na de geboorte. Bv je spruit weegt bij aankomst 3410 gram, dwz dat zij niet meer dan 341gram mag verliezen (in het ziekenhuis, ze moet al terug bijkomen voor ze naar huis mag).

Dat wegen is helemaal niet nodig, behalve als je beebje in daggewicht te weinig bijkomt of als je zelf eens het gevoel hebt oei heeft die wel gedronken? Dan weeg je beebje eens voor en na de voeding en zie je het verschil. Hoeveel dat precies moet zijn weet ik niet, denk dat het beetje hetzelfde is als met FV op die leeftijd moet zij bv 45ml drinken wat ongeveer overeenkomt met 45gram?

Hopelijk helpt het je wat. Een mooi boek is http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.draagdoek.nl/images/product_images/product_image_2522.jpg&imgrefurl=http://www.draagdoek.nl/borstvoeding-p30452.html&usg=__SnZ1m1NoCP0OeVHPhzwKUqi15Xk=&h=182&w=120&sz=7&hl=nl&start=37&um=1&tbnid=n0h1BBPnv5tHMM:&tbnh=101&tbnw=67&prev=/images%3Fq%3Dboek%2Bborstvoeding%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1

Op school kregen we dit boek http://www.kwaliteitszorgborstvoeding.nl/deelname.html
maar dit vond ik niet zo goed.


dankje!
ik geloof dat ze niels in het ziekenhuis ook wogen na de voeding, maar dat weet ik nu niet meer zo zeker
_________________


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Vke
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Sep 2008
Berichten: 2418
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 18-03-2009 11:30:14    Onderwerp: Reageren met citaat

vroeger wogen ze de kindjes inderdaad bij BV. mijn mama is er niet over te spreken dat ik Febe niet weeg voor en na de voeding.
Maar ze komt goed bij en heeft voldoende plasluiers dus ik vertrouw erop dat ze genoeg drinkt zolang ze bijkomt en plasluiers heeft.

En ik heb geen last van borsten die ontploffen hoor na tkolven...
_________________

the greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stephaniekeuh
pasgeborene
pasgeborene


Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 1484
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: 19-03-2009 14:01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

En ik heb geen last van borsten die ontploffen hoor na tkolven...[/quote]

hihi, thanks Smile

al veel teruggedacht aan de BV-periode van niels Smile
verschillende keren 's nachts wakker geworden als ons venteke langer sliep dan nomaal voor zijn voeding, een gans bed onder de moedermelk Smile Laughing
_________________


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Vke
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Sep 2008
Berichten: 2418
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 19-03-2009 22:56:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Jah, sinds de bevalling slaap ik met een voedingsbv hoor. Ben in het ZH de eerste nacht wakker geworden met een natte t-shirt en hab sindsdien met bh en compressen geslapen
_________________

the greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stephaniekeuh
pasgeborene
pasgeborene


Geregistreerd op: 03 Sep 2008
Berichten: 1484
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: 20-03-2009 20:54:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Vke schreef:
Jah, sinds de bevalling slaap ik met een voedingsbv hoor. Ben in het ZH de eerste nacht wakker geworden met een natte t-shirt en hab sindsdien met bh en compressen geslapen


jah, lekker sexy he, hehe
gelukkig is het nog niet snikheet Smile
_________________


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.babybrabbels.be -> Juli 2009 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum